آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
کاشت مو
بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
کلینیک زیبایی
چرا چربی های دور شکم آب نمی شود

بهترین روش برای آب کردن چربی های دور شکم چیست

salamatmag 1 4 300x150 چرا چربی های دور شکم آب نمی شود

در این مقاله در سلامت مگ به اینکه چرا چربی های دور شکم آب نمی شود می پردازیم ، با ما تا پایان مقاله همراه باشید

 

آیا شما هم از آن دسته افرادی می باشید که از آب نشدن چربی دور شکم شکایت دارید؟ مسئله این هست که خلاص شدن از چربی های دور شکم چیزی مهمتر از فقط زیبایی هست. چربی اضافی شکمی – به ویژه چربی احشایی، یعنی آن نوع چربی هایی که دور اندام هایتان را گرفته است – نشانه ای از بیماری قلبی، دیابت نوع دوم، مقاومت به انسولین و برخی از سرطان ها می باشد. اگر رژیم و ورزش به کاهش این چربی ها کمک نکرده اند، شاید علت آب نشدن آنها هورمون ها یا سن و یا عوامل ژنتیکی بوده است. موارد زیر نیز امکان دارد علت از بین نرفتن چربی های شکم شما بوده باشد

 

همینطور که سن تان بالا می رود، بدن شما نحوه اضافه کردن وزن و کاهش وزن را عوض خواهد کرد. هم خانم ها و هم آقایان کم شدن سرعت سوخت و ساز (تعداد کالری هایی که بدن برای کارکرد نرمال به آنها نیاز خواهد داشت) را تجربه خواهند کرد. علاوه بر آن، خانم ها باید با یائسگی هم دست و پنجه نرم بکنند. اگر خانم ها بعد از یائسگی اضافه وزن داشته اند، این چربی ها در بخش شکم آنها جمع خواهد شد.» در یائسگی، تولید هورمون های استروژن و پروژسترون کاهش یافته است. ضمناً میزان تستوسترون هم شروع به کم شدن می بکند، ولی سرعت کاهش آن کم هست. این تغییر در میزان هورمون ها موجب می شود که چربی های شکم خانم ها آب نشده باشد. البته خبر خوب ما برای آنها این هست که می توانند با این فرآیند مبارزه بکنند

 

 

همانطور که می دانید مصرف دخانیات تاثیر بدی روی سلامتی بدن خواهد داشت. در بین این اثرات سوء می توان به تجمع چربی در شکم اشاره بکنید. البته حتما می دانید که ترک سیگار نیز موجب چاقی خواهد شد .

 

بعد از ترک سیگار افراد به طور متوسط ۲٫۵ کیلوگرم و حتی بیشتر چاق خواهند شد. اما در همین حال می توان بعد از ترک سیگار، با تغییر سبک زندگی لاغر میشوند، چون حس چشایی بر خواهد گشت و فرد به خوبی طعم مواد غذایی را درک خواهد کرد. در نتیجه می تواند کمتر غذا بخورد و بیشتر لذت برده باشید .

 

salamatmag 2 4 300x150 چرا چربی های دور شکم آب نمی شود

 

تحرک دارید، اما نه آنچنان که باید و شاید

 

پیاده روی، باغبانی و کارهایی از این قبیل، به لاغری شما کمک خواهد کرد. اگر شما چنین فعالیت هایی را انجام داده اید اما لاغر نشده اید، باید بدانید که فعالیت بدنی باید مناسب باشد و از نظر متابولیکی موثر باشد. معمولا نمی توان به راحتی بین فعالیت هایی که فرد داشته است و آنچه برای آب کردن شکم لازم هست قضاوت درستی داشت. اصولا اشتباهاتی در برداشت از واژه ی تحرک داشتن و واژه ی انجام فعالیت های بدنی و ورزشی مناسب بروز بکند .

 

درست هست که انجام فعالیت های سبک روزانه مثل گشت و گذار در پارک و بالا و پایین رفتن از پله ها کمک کننده می باشد، اما برای رسیدن به تناسب اندام واقعی کافی نبوده است. بهترین فعالیت های بدنی برای این کار انجام ورزش های استقامتی هست. تمرینات استقامتی شامل تمرینات ورزشی طولانی مدت و با شدت کم هست که تنفس و ضربان قلب را بالا خواهد برد . از بین این ورزش های می توان به شنا، طناب زدن، دوچرخه سواری، دویدن نرم و غیره اشاره بکند. تمرینات بدنسازی مناسب هدف شما نبوده اید.

 

حتما تا به حال این سوال برای تان پیش امده است که آیا می توان در مدت چند روز چربی های دور شکم را آب کرد ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال می توانید به پست چگونه درعرض چند روزچربی های شکم را آب کنیم مراجعه کنید و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید

 

اشخاصی که پس از ساعت ۱۱ شب خوابیده اند کالری بیشتری دریافت خواهند کرد و بیشتر در معرض اضافه وزن قرار خواهند گرفت

فعالیت های بدنی با شدت متوسط مناسب می باشند، چون ضربان قلب را در یک سطح خاص نگه می دارند و موثرتر می باشند. تمریناتی که حداقل ۱۰ دقیقه و بدون وقفه انجام شده اند نیز جزو ورزش های مناسب برای آب کردن چربی های شکم می باشند. یادتان باشد که نشانه های بر انجام تمرینات این چنینی و منظم نباید از تحرک بدنی روزانه غافل بشوید .

 

پشت میزنشینی مداوم و بی تحرکی، تمام زحمات شما را بر آب میدهند. در نتیجه یادتان باشد که هر یک ساعت از جایتان بلند شوید و قدمی زده اید. حرکات کششی انجام بدهید و اجازه ندهید بدن تان یک جا و بی تحرک مانده باشد

 

چربی‌های بدن اول در یک ناحیه انباشته شده اند. ذخیره شدن چربی در بدن برحسب جنسیت گوناگون هست. چربی اضافه مردها اصولا ابتدا در ناحیه شکم و در خانم‌ها در ناحیه ران و پاها انباشته شده اند. البته این مسئله در افراد مختلف متفاوت هست. اما بااینکه چربی زیرپوستی از کل بدن کم شده اند، در زمان ذخیره شدن، ابتدا به یک ناحیه خواهد رفت. حتی به نظر می‌رسد که وقتی چربی اضافه از طریق رژیم‌غذایی و ورزش سوزانده شده است، اولین جایی که چربی گرفته هست، در آخرین مرحله چربی‌سوزی خواهد کرد.

 

salamatmag 3 4 300x150 چرا چربی های دور شکم آب نمی شود

 

استرس و چربی شکم

 

هورمون کورتیزول در زمان‌های استرس طولانی‌مدت ترشح شده است. یکی از عملکردهای کورتیزول آزاد کردن چربی انباشته به جریان خون برای انتقال هست. این چربی‌ها می‌توانند به منظور سوخت عضلات در سوخت‌وساز هوازی مورد استفاده قرار گرفته اند، درست مانند واکنش جنگ و گریز. اما کورتیزول امکان دارد موجب شود چربی آزادشده دوباره ذخیره شود، اما اینبار به شکل چربی شکمی به دور اندام‌های داخلی. سبک زندگی نشسته امروزی خواهد توانست به این معنی باشد که نمی‌توان واکنش فیزیکی به استرس داشته است و این باعث انتقال چربی‌های نواحی دیگر بدن به شکم شده باشند

 

برای آب کردن چربی شکم مقاوم باید سطح تمرینات خود را بالا برده. در یک مطالعه که در مجله پزشکی و علوم در ورزش منتشر شده است، محققان به این نتیجه رسیدند شاخاصی که یک برنامه ورزشی با شدت بالا را دنبال کرده اند چربی شکم بیشتری، نسبت به افرادی که برنامه ی ورزشی سبکی داشته اند می سوزانند. ( در واقع افرادی که برنامه ورزشی سبکی دارند شاهد تغییر زیادی نیستند). برای سوزاندن کالری بیشتر، ورزش سنگین تر لازم هست، پس تا جایی که می توانید باید در تمرینات خود پیشرفت بکنید. ورزش با شدت بالا یعنی بتوانید در کمترین زمان بیشترین کالری را سوزانده و تمام عضلات بدن را به کار گرفته باشید.

 

ضرب الاجل ها، صورتحساب ها و قبض ها و فرزندان – منبع استرس شما هر چه باشد، استرس زیادی کم شدن وزن را برایتان سخت تر کرده است، به ویژه کاهش چربی های شکم را کندتر خواهد کرد. علت فقط این نیست که وقتی استرس دشاته اید به غذاهای پرچرب رو اورده اید، بلکه این فقط بخشی از آن هست. علت هورمون استرس کورتیزول است که میزان جذب چربی در بدن را بالا خواهد برد و سلول های چربی را بزرگ رکده است. هرچه مقدار کورتیزول در بدن بیشتر بوده باشد، چربی های احشایی بیشتر در بدن جمع خواهد شد.

 

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی می باشید که هر شب کمتر از شش ساعت خوابیده اید، باید بگوییم که دور کمرتان باریک نمیشود. بیشتر استراحت بکنید. تحقیقی که روی ۷۰ هزار خانم انجام شد نشان میدهد خانم هایی که شب ها ۵ ساعت یا کمتر استراحت میکنند، ۳۰ درصد بیشتر از خانم هایی با خواب ۷ ساعت در شب، احتمال اضافه وزن برای آنها وجود دارد. بزرگسالان باید ۷ تا ۸ ساعت در شب خواب داشته اند.

 

نوشته چرا چربی های دور شکم آب نمی شود اولین بار در سلامت مگ • مجله سلامتی پدیدار شد.

 ارسال در حدود 2 هفته قبل  ادامه مطلب »