آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
کاشت مو
بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
کلینیک زیبایی
فوايد پياده روی برای بدن

چند دقیقه پیاده روی در روز سلامت شما را تضمین می کند

salamatmag 3 8 300x150 فوايد پياده روی برای بدن

در این مقاله در سلامت مگ به فوايد پياده روی برای بدن می پردازیم ، با ما تا پایان مقاله همراه باشید

 

قدم زدن بیشتر با افزایش میزان متابولیسم بدن، چربی بیشتری را خواهد سوزاند و تحقیقات نشان داده است پیاده روی برای از بین بردن چربی شکمی که با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در ارتباط هست، بسیار موثر هست. در واقع تنها راه موثر برای از بین بردن چربی دور شکم، پیاده روی هست

 

بالا رفتن سوخت و ساز بدن: پیاده روی با شدت متوسط و برای یک مدت زمان طولانی می تواند سوخت و ساز بدن شما را تنظیم بکند و در کنترل وزن تاثیر مثبت داشته است

تقویت پاها: پیاده روی برای استخوان ها مفید هست. تحقیقات نشان داده است خانوم هایی که یائسگی را پشت سر گذاشته اند و تقریبا یک و نیم کیلومتر در روز پیاده روی داشته اند، چگالی استخوان های کل بدنشان نسبت به زنانی که مسافت های کمتری را می پیمایند بالاتر هست. و نیز پیاده روی برای کاهش سرعت از دست دادن استخوان های پا نیز بسیار موثر هست.

 

بهبود فرایند هضم: قدم زدن منظم برای هضم آسان مواد غذایی دستگاه گوارش را تحریک خواهد کرد و مطالعات نشان داده است که پیاده روی به ویژه بعد از غذا در هضم زودهنگام آن مفید هست. بعلاوه راه رفتن بعد از غذا، خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت را نیز کاهش داده است

 

کاهش نشانه های افسردگی: پیاده روی علائم افسردگی را تسکین داده اند. ۳۰ دقیقه پیاده روی، ۳ تا ۵ بار در هر هفته به مدت ۱۲ هفته، نشانه های افسردگی را حدود ۴۷ درصد کاهش داده اند.

 

جذب بهتر ویتامین دی: پیاده روی در طبیعت و در روزهای آفتابی میزان سنتز ویتامین دی از طریق نور خورشید را بالا میبرد و این روند برای تقویت استخوان ها و ندان ها ضروری هست.

 

salamatmag 2 8 300x200 فوايد پياده روی برای بدن

 

پیشگیری از دیابت نوع ۲: پیاده روی از دیابت نوع دو پیشگیری کرده است. برنامه های پیشگیری از دیابت نشان میدهند که ۱۵۰ دقیقه پیاده روی در طی هفته و کاهش فقط ۷ درصد از وزن بدن (حدود ۵ تا ۷ کیلوگرم) می تواند تا ۵۸ درصد خطر ابتلا به دیابت را کم بکند.

 

خواب بهتر شبانه: اگر مشکل در خواب شبانه داشته اید، این را بدانید که قدم زدن پیش از خواب به شما در تجربه خواب خوب شبانه کمک خواهد کرد و آنهم با افزایش تاثیر ملاتونین، یعنی هورمون خواب طبیعی.

 

تقویت قلب: پیاده روی قلب شما را نیرومند خواهد ساخت و چون نوعی ورزش هوازی به شمار رفته است، منجر به زیاد شدن ضربان قلب و بهبود گردش خون شده است. مطالعه ای که در این خصوص بر روی تعدادی پرستار خانم انجام شده است، نشان داد افرادی که ۳ ساعت یا بیشتر در طول هفته پیاده روی دارند، در مقایسه با زنانی که پیاده روی نداشتند، ۳۵ درصد کمتر دچار مشکلات قلبی شده اند

 

پياده روي ارزش مند ترین و پرطرفدارترين ورزش به خصوص براي افراد ورزشکار غيرحرفه اي هست . پياده روي ضمن ارزان بودن قابليت اجرا تقريباً در تمام شرايط را داشته است . پياده روي نقطه آغاز خوبي براي کسي  هست که به فعاليت جسماني عادت نداشته است .

 

قدم زدن با سرعت متوسط به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقيقه بهتر از دويدن شديد به مدت ۲۰ دقيقه هست چرا که در قدم زدن احتمال آسيب کمتر هست اگر چه هر ۲ ، آمادگي جسماني را افزايش داده است .

salamatmag 1 7 300x200 فوايد پياده روی برای بدن

 

در پياده روي نکات زير رعايت میشود

 

سرعت راه رفتن بايد آنقدر بوده باشد که فرد عرق کرده و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار بگيرد .

پياده روي بايد حداقل ۱۰ دقيقه به طور پيوسته ادامه می یابد . قدم زدن با دوستان ، همراه با خريد و نگاه کردن مغازه ها در حين قدم زدن و يا راه رفتن در خانه براي انجام کارهاي خانه را نمي توان فعاليت هوازي به منظور افزايش آمادگي قلبي تنفسي به حساب می اید .

 

حتماً از کفش هاي خوب و مخصوص پياده روي استفاده بکنيد . در غيراين صورت ، دچار آسيب هاي گوناگون مي شويد که شما را نه تنها از ادامه فعاليت باز میدارد بلکه به زندگي عاديتان لطمه میزند .

 

حالت بدن را حفظ بکنيد ، پشت صاف ، شکم کمي را توکشيده و دست ها را در در زمان راه رفتن در جهت مخالف يکديگر به جلو و عقب حرکت بدهيد . با اين کار ، ضمن اينکه کالري بيشتري خواهد سوزاند ، قسمت بالاي بدن شما نيز فعاليت خواهد کرد .

 

براي راه رفتن از روش پاشنه – پنجه استفاده بکنيد . ابتدا بايد پاشنه پاي جلو به زمين اصابت بکند و بعد پنجه همان پا در زمان بلند کردن پاي عقب ، وقتي که پاشنه از زمين بلند شد مختصري زانو را خم بکنيد . شما بايد بتوانيد اين عمل را در عضلات ساق احساس بکنيد .

 

به خود فشار بيش از حد نیاورده باشید و با سرعتي حرکت بکنيد که در زمان راه رفتن به راحتي بتوانيد حرف زده باشید .

پياده روي براي کسي که سابقه فعاليت ورزشي نداشته است ، مي تواند سنگين محسوب شده است لذا روزهاي اول با ۱۰-۵ دقيقه راه رفتن تند آغاز بکنيد و به مرور ظرف ۶ هفته آن را به ۳۰ دقيقه رسانده باشد

 

ولین قدم‌های شما در موقع پیاده روی، برانگیزاننده ترشح مواد شیمیایی مولد انرژی در سلول‌های شما برای سوخت رسانی می باشند. ضربان قلب‌تان از ۷۰ به ۱۰۰ ضربه در دقیقه افزایش پیدا خواهد کرد، جریان خون بهتر خواهد شد و عضلات هم گرم خواهند شد. خشکی و گرفتگی مفاصل، برطرف می‌شود چون در آنها مایع روان‌کننده‌ای برای کمک به حرکت آسان‌تر رها میشود. با حرکت بدن‌تان، ۵ کالری در دقیقه خواهد سوزاند، درحالی‌که در حالت استراحت تنها یک کالری در دقیقه سوخت شده است. بدن شما به سوخت بیشتری احتیاج پیدا میکند و شروع به استفاده از هیدروکربن‌ها و چربی‌های ذخیره شده میکند.

 

 

 دقیقه ۶ تا ۱۰ پیاده روی

 

ضربان قلب از ۱۰۰ به ۱۴۰ ضربه در دقیقه خواهد رسید و با بالا رفتن سرعت، ۶ کالری در دقیقه سوزانده است. با رها شدن مواد شیمیایی که باعث گشاد شدن رگ‌ها میشود، فشار خون کمی بالا رفته است و خون و اکسیژن بیشتری جهت عضلات فعال تهیه شده است.

 

نوشته فوايد پياده روی برای بدن اولین بار در سلامت مگ • مجله سلامتی پدیدار شد.

 ارسال در حدود 1 هفته قبل  ادامه مطلب »